среда, 15 апреля 2015 г.

Бізнес в Інтернеті

При запуску нового продукту ризик провалу продажів досить великий. Тому коли створюється новий товар виробнику необхідно бути впевненим, що буде попит. Багато виробники проводять попередні дослідження, орієнтуючись на цільову аудиторію, зібрану за основними критеріями потенційного споживача. Як правило, група тестує товар і висловлює свою думку. Але думка не завжди може бути об'єктивним в силу різних факторів.

Тому найкращим чинником для виробника може бути не просто позитивне думка про продукт, а бажання потенційного покупця його придбати.

Саме за таким принципом працює компанія Threadless.com - он-лайн фірма з виробництва і дизайну футболок. Її творці Джейк Нікель і Джейкоб ДеХарт познайомилися на Thread, однією з тем форуму он-лайн спільноти Dreamless.org, членами якого вони були. У них виникла ідея щодо проведення конкурсу на виробництво продукту з творів арт-мистецтва. Конкурс переріс у веб-сайт Threadless.com, що дозволило Нікелю та ДеХарту проводити конкурси щотижня.

Нікель і ДеХарт запропонували відвідувачам Threadless.com придумати різні варіанти дизайну футболок, а потім проголосувати за футболки які б вони купили. Відвідувачі сайту відгукнулися на їх пропозицію. Підрахувавши голоси, компанія випустила обмежену кількість футболок, які набрали більшу кількість голосів, вирішивши провести ще одне голосування, якщо футболки розпродадуться. Threadless не була основною діяльністю Нікелю і ДеХарта, але їх бізнес в Інтернеті ріс, завдяки незвичайним дизайнів футболок та нестандартного підходу до ведення справи. Тому компанія продовжила будувати бізнес в Інтернеті, проводячи конкурси і зберігаючи демократичний спосіб спілкування з клієнтами.

При голосуванні футболка отримує сотні, а іноді і тисячі голосів за п'ятибальною шкалою. Під оцінкою «п'ять» йде підтвердження наміру придбати цю футболку. Дизайнерські рішення, що набрали найбільше голосів, потрапляють на обмежену кількість футболок, а дизайнери отримують грошовий приз і за футболці щотижня. На етикетці кожної футболки Threadless друкує ім'я розробника. Кожна випущена футболка отримує власну фотогалерею, в якій члени співтовариства можуть розміщувати цифрові автопортрети з футболками Threadless. Крім того вони отримують 1,5 долара за кожне фото і 15 доларів, якщо футболка обрана на сторінку продуктів. З допомогою мотивацій дизайнерів і клієнтів компанія отримує нові дизайнерські рішення, підтримує активну участь у голосуванні та підтримує позитивну громадську думку про своєму бізнесі.